Rawfoodshop Scandinavia AB (y-tunnus 556857-3165, "Rawfoodshop") ja asiakkaan ("asiakas") välillä solmitaan sopimus verkkosivuston kautta tehtyjen tilausten osalta. Verkkosivustolla esitetään tarkat yhteystiedot ja muu tarvittava tieto Rawfoodshopista. Ehdot koskevat vain kuluttaja-asiakkaita, jotka tekevät tilauksia verkkosivuston kautta.
- Asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias ja asuttava Suomessa tilatakseen verkkosivustolta.
- Tanskan asiakkaiden tulee tilata osoitteesta www.rawfoodshop.dk.
- Rawfoodshop ei hyväksy luotto-ostoksia alle 18-vuotiaille lain mukaisesti.
- Rawfoodshop pidättää oikeuden evätä tai muuttaa tilauksia yksittäistapauksissa (esim. virheelliset henkilötiedot tai maksuhäiriöt).
- Asiakkaan on hyväksyttävä ostoehdot tilauksen yhteydessä.
- Ostosopimus syntyy, kun Rawfoodshop vahvistaa tilauksen ja asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostitse.
- Asiakkaan suositellaan säilyttävän tilausvahvistus mahdollisia asiakaspalvelutilanteita varten.
- Jos tilaus peruutetaan, kaikki maksut palautetaan asiakkaalle.
Tilausten peruuttaminen on mahdollista asiakkaalle veloituksetta siihen asti, kun tilaus on toteutettu tilausvahvistuksen lähettämisen yhteydessä. Peruutus tilauksen tekemisen jälkeen ei ole mahdollista. Olet asiakkaana kaikissa tapauksissa velvollinen vastaanottamaan lähetyksen, jos olemme toteuttaneet tilauksesi.
Voi kestää jopa 30 minuuttia ennen kuin tilausvahvistus on lähetetty vahvistuksessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tarkista, ettei sähköposti ole vahingossa päätynyt roskapostilaatikkoosi tai roskakoriin. Jos tästä huolimatta tilaat uudelleen ennen kuin olet saanut tilausvahvistuksen, tämä lasketaan uudeksi tilaukseksi, emmekä voi taata, että pystymme pysäyttämään kaksinkertaiset tilaukset kovan tilauspaineen vuoksi. Siksi ota meihin ensin yhteyttä sähköpostitse ennen uuden tilauksen tekemistä, jotta voimme tarkistaa, onko se mennyt läpi vai ei.
Rawfoodshop voi ajoittain tarjota kampanjoita verkkosivustolla, jotka voivat sisältää edullisempia ehtoja kuin mitä näissä ehdoissa mainitaan. Nämä edullisemmat ehdot ovat voimassa kampanjan ajan ja koskevat vain niitä tiettyjä tuotteita, jotka Rawfoodshop ilmoittaa kampanjan yhteydessä.
Rawfoodshop pidättää oikeuden peruuttaa tällaiset kampanjat milloin tahansa. Kampanjan päättyessä tai peruutuksen yhteydessä noudatetaan näitä ehtoja ilman muutoksia. Verkkosivuston tietyille tuotteille tarjottavat tarjoukset ovat voimassa rajoitetun ajan ja niin kauan kuin varastoa riittää.
Verkkosivuston kautta tehdyissä tilauksissa sovelletaan verkkosivustolla ilmoitettuja hintoja. Hinnat ilmoitetaan euroina ja sisältävät arvonlisäveron kuluttajille. Jos kirjaudut sisään yrityksenä/jälleenmyyjänä, hinnat näkyvät ilman arvonlisäveroa. Hintoihin ei sisälly maksu- ja toimituskuluja, jotka ilmoitetaan erikseen.
Useita eri alennuskoodeja ei voi yhdistää.
Jotta ostokokemuksesi olisi entistä miellyttävämpi, tarjoamme useita suosittuja maksutapoja. Hyväksymme monia erilaisia maksutapoja ja pyrimme tarjoamaan suosituimmat ja turvallisimmat maksutavat maassasi. Voit nähdä, mitkä maksutavat ovat käytettävissä maassasi tilausprosessin aikana.
Walley Checkout
Walley Checkout kokoaa kaikki tärkeät maksutavat yhteen ja samaan ratkaisuun – valitse suora pankki- ja korttimaksu, lasku tai osamaksu (maksuvaihtoehdot voivat muuttua ajan myötä). Päätät kassalla, mitä maksutapaa haluat käyttää ennen oston vahvistamista. Lasku tai osamaksu tarkoittaa, että saat tavarat ennen maksua.
Tämän jälkeen voit joko maksaa koko summan kerralla tai jakaa sen pienempiin osiin. Eräpäivät voivat vaihdella ja ne näkyvät sinulle lähetetyssä laskussa tai osamaksuviestissä Toimitustapa ja mahdolliset lisämaksut näkyvät kassalla ennen oston vahvistamista. Luottotarkistus suoritetaan, mikä joissain tapauksissa tarkoittaa luottoraportin laatimista. Jos maksu viivästyy tai sitä ei ole, peritään viivästyskorkoa ja viivästyskorkoa.
Täydelliset Walley-ehdot löytyvät täältä: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf ja täältä
https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf.
Sivustolla my.walley.fi voit tarkastella ja maksaa kaikki Walley-laskut. Voit maksaa tuotteesi sivustolla ostohetkellä määritellyillä tavoilla. Huomaa, että kunkin maksutavan ehdot ja näiden maksutapojen tietosuojakäytäntö voivat vaihdella palveluntarjoajan mukaan.
Walley Walley tuki
Jos sinulla on kysyttävää maksusta tai hyvityksestä, voit ottaa yhteyttä suoraan Walleyyn osoitteessa:
Puhelinnumero: +358 (0)9 - 31 58 99 47
E-mail: hello@walley.fi
Avoinna:
Maanantai - Perjantai 08.00-18.00
Lauantai 10:00-16:00
Sunnuntai 10:00-15:00
Har du frågor om fraktkostnader, leveranstider eller vad som händer om du inte hämtar ditt paket?
Du hittar all information och svar här: Frakt och transport
Leveransalternativ
Posti, valfritt utlämningsställe: 5,9 EUR - Fri leverans
för beställningar över 50 EUR*
Posti, hemleverans: 14,90 EUR*
*Leveranskostnader läggs till för beställningar över 20 kg och vid val av hemleverans.
*Tips: I appen "Posti" kan du hantera Posti-leveranser och spåra din beställning.
* Vi levererar för närvarande inte
till Åland. Normalt skickar vi beställningar inom 2–5 arbetsdagar. Vi upplever för närvarande hög belastning och skickar beställningar inom 3–6 arbetsdagar.
Produkter som finns i lager levereras normalt inom den arbetsdag som anges på webbplatsen.
Den beräknade leveranstiden anges i orderbekräftelsen, i kassan och/eller på relevant produktsida på webbplatsen. Vid kampanjer eller veckovisa erbjudanden kan leveranstiden ta något längre tid.
Om inget annat avtalats har du rätt att häva köpet om leveranstiden är längre än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund.
Tips: I appen ”Posti” kan du hantera Postis leveranser och spåra din beställning.
Du kan ladda ner appen för Android här: Posti -appen för Android
Du kan ladda ner appen för iPhone här: Posti -appen för iPhone
Hämta paket
Om ett paket behöver hämtas måste kunden göra det inom den tid som anges i aviseringen. Vanligtvis senast 7 dagar efter att paketet anlänt.
Paket måste hämtas personligen med giltig legitimation.
Om du beställer på en paketterminal kan du behöva ladda ner transportörens app.
Kunden får alltid en avisering som talar om var och när paketet kan hämtas.
Aviseringen skickas vanligtvis via e-post och/eller sms.
Outlöst paket
Om du inte hämtar ditt paket innan det returneras till oss har Rawfoodshop rätt att debitera kunden 30 EUR för arbets- och leveranskostnader.
Observera att du måste hämta ditt paket för att kunna utnyttja din ångerrätt. Om du returnerar paketet gäller dock ovanstående villkor.
Förlänga upphämtningstiden hos en transportör
Om du behöver förlänga upphämtningstiden för ett paket kan du vanligtvis göra det genom att kontakta transportören eller använda deras app.
Ändra mottagare eller adress på ett paket
Observera att fraktbolaget ofta tar ut en avgift för att ändra mottagare och/eller adress, så försök alltid att ange rätt adress vid beställning. Om du inte gör detta måste denna avgift betalas direkt till oss så att vi kan göra ändringen.
Ofta kan du kvittera för paketet i fraktbolagets app, vilket gör att vem som helst kan hämta paketet.
Peruutusoikeus ei koske seuraavia tuotetyyppejä:
- Rikkoutuneella sinetillä varustetut tuotteet
- Tuotteet, jotka voivat nopeasti pilaantua tai vanhentua (terveysruoat ja elintarvikkeet)
Ota yhteyttä, jos olet epävarma, voitko palauttaa tuotteesi.
Palautusolosuhteet
- Tuotteen on oltava peruutusoikeuden piirissä
- Sinun on noudettava pakettisi, jotta voit käyttää peruutusoikeuttasi
- Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta
- Palautuskulut ovat 5,9€ ovat asiakkaan vastuulla
- Asiakas voi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saadakseen palautustarran. Tämän kustannus vähennetään palautuksesta
- Jos tuotteita ei ole saapunut Rawfoodshopille 14 päivän kuluessa peruamisilmoituksesta, asiakkaan katsotaan hyväksyneen ostosopimus
Näin palautat tuotteen:
1. Lähetä sähköposti asiakaspalveluumme osoitteeseen support@rawfoodshop.se
2. Sähköpostin aiheen tulee olla "palautus", ja siinä tulee mainita, mikä tuote on kyseessä, tilausnumero ja sähköpostiosoitteesi
3. Käytä palautustarraa, jonka saat asiakaspalvelusta
4. Laita laatikkoon lappu, jossa on nimesi ja tilausnumerosi
Et ole tyytyväinen tuotteeseen ja haluat tehdä reklamaation?
Kaikki tiedot ja vastaukset löydät täältä: Reklamaatio & palautus
Ennen kuin teet valituksen
Huomioithan, että ruoka voi altistua ulkoisille tekijöille, kuten valolle, kylmyydelle ja kuumuudelle. Väri, maku, koostumus ja ulkonäkö voivat vaihdella erän, sadon ja lajikkeen mukaan. Luomutuotteet käsitellään usein käsin, joten lopputuote saattaa sisältää kuoria, siemeniä ja kasvijäämiä. Myös pieniä kiviä tai hiekkaa voi esiintyä, mutta tämä ei vaikuta tuotteen laatuun tai ravintoarvoon. Huomioithan myös, että tuotteet voivat näyttää erilaisilta kuin verkkosivuilla ja markkinointimateriaaleissa esitetyt kuvat.
Reklamaation ehdot
- Varmista, että tuote on hyvässä kunnossa toimitushetkellä.
- Reklamaatio on tehtävä 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
- Säilytä sekä tuote että pakkaus, koska eränumero ja muu dokumentaatio voivat olla tarpeen.
- Jos tuote hävitetään ennen reklamaatiota, sitä ei hyväksytä.
- Tuote on säilytettävä tuotekohtaisten suositusten mukaisesti.
- Pidätämme oikeuden tutkia tuotteen ennen vian toteamista.
- Jos tarkastuksessa ei havaita vikaa, asiakas maksaa palautuskulut, jotka ovat 5,9 EUR.
- Ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi palautustarran.
Näin teet reklamaation
- Lähetä sähköposti tukipalveluumme osoitteeseen support@rawfoodshop.fi.
- Merkitse aihekenttään "Valitus" ja liitä mukaan tuotteen nimi, sähköpostiosoitteesi, tilausnumero, eränumero ja tarkka kuvaus ongelmasta.
- Liitä mielellään kuvia viallisen tuotteen pakkauksesta (etu- ja takapuolelta) sekä sisällöstä.
- Jos tuotetta on tarkasteltava fyysisesti, käytä tukipalvelusta saamaasi palautustarraa.
- Meillä on enintään 30 päivää aikaa käsitellä reklamaatiosi.
Vahingoittuneet tuotteet kuljetuksen aikana
- Jos tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, pyydä kuljetusliikkeen edustajaa merkitsemään tämä ja tee reklamaatio heti. Älä nouda tilausta.
- Ota tämän jälkeen yhteyttä tukipalveluumme, jotta voimme seurata asiaa.
- Jos huomaat vaurion vasta kotona, ota yhteyttä asiakaspalveluumme viimeistään 14 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta ja liitä mukaan valokuva vauriosta.
- Pidätämme oikeuden poistaa loppuneita tuotteita tilauksesta.
- Jos tilauksestasi puuttuu tuote, siitä tulee olla merkintä paketissa mukana olevassa lähetyslistassa.
- Tuotteen summa hyvitetään, ja saat takaisinmaksun yhteistyökumppanimme Walley kautta 30 päivän sisällä.
- Jos lähetyslistassa ei ole merkintää, ota ystävällisesti yhteyttä asiakastukeemme.
Olet saanut väärän tuotteen
- Jos olet saanut toisen tuotteen kuin mitä olet tilannut, dokumentoi tämä ottamalla kuva tuotteesta ja lähetä se asiakastukeemme.
- Jos haluat korvauksen tai uuden tuotteen, sinun tulee ottaa yhteyttä 14 päivän sisällä.
- Jos avaat väärän tuotteen pakkausta, se lasketaan hyväksynnäksi vastaanotetulle tilaukselle.
- Jotta voimme lähettää uusia tuotteita, virheelliset tuotteet on palautettava meille avaamattomissa pakkauksissa.
Olet saanut jonkun toisen tilauksen
- Jos olet saanut täysin väärän paketin, ota heti yhteyttä asiakastukeemme, jotta voimme korjata tilanteen.
- Jos haluat korvauksen tai uuden tuotteen, sinun tulee ottaa yhteyttä 14 päivän sisällä.
- Jotta voimme lähettää uusia tuotteita, virheelliset tuotteet on palautettava meille avaamattomissa pakkauksissa.
Hyvitykset maksetaan 30 päivän kuluessa. Walley hoitaa maksumme ja hyvittää sinulle asiakkaana. Jos se vie aikaa, ota suoraan yhteyttä heihin.
Walley support
Jos sinulla on kysyttävää maksusta tai hyvityksestä, voit ottaa suoraan yhteyttä Walleyyn osoitteessa:
Phone: +35 89 31 58 99 47
E-mail: hello@walley.fi
Aukioloajat:
Maanantai – Perjantai: 08:00 – 18:00
Lauantai: 10:00 – 16:00
Sunnuntai: 10:00 – 15:00
Tuotteitamme ei ole tarkoitettu estämään, hoitamaan tai parantamaan mitään sairauksia/vakavia sairauksia.
Rawfoodshop on vapautettu seuraamuksista tiettyjen tämän sopimuksen mukaisten velvoitteiden täyttämättä jättämisestä, jos epäonnistuminen perustuu alla kuvattuun lieventävään seikkaan ja seikka estää, estää tai viivästyttää täyttämistä.
Vapauttavia olosuhteita ovat viranomaisten toimet tai laiminlyönnit, uusi tai muutettu lainsäädäntö, konflikti työmarkkinoilla, saarto, tulipalo, tulva, sabotaasi tai suuronnettomuus. Ylivoimaiseksi esteeksi luetaan viranomaispäätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esimerkiksi päätökset varoitusteksteistä, myyntikielloista jne. tai markkinoiden epänormaali heikkeneminen.
Näihin ostoehtoihin liittyvät erimielisyydet, joita ei voida ratkaista osapuolten tai Allmänna Reklamationsnämndenin (ARN) tai vastaavan elimen välillä kussakin maassa, on ratkaistava ruotsalaisessa Malmö Tingsrättissä, koska Rawfoodshop-yhtiön kotipaikka on Ruotsi.